Siementen tilaus Exotic Gardenilta?

Keskustelualue aloittelijoiden kysymyksille, esim. sopivan kasvin valinta

Valvojat: Jokke, Miinunen, sera1

Siementen tilaus Exotic Gardenilta?

ViestiKirjoittaja tulikukka » 20:22, 09.08.2007

Tässä hingun tilaavani Exotic Gardenilta. Millaisia kokemuksia teillä on? Mitä sieltä kannattaa tilata? Itse ajattelin tuota hibiscus-puolta (esim. jättihibiscus) ja euroopanmurattia. Ovatko itäneet hyvin ja onko tarvittu ihme-kikkailuja?

[moderoitu: pikkasen otsikkoa täydennetty]
tulikukka
duunailee dendrobiumia
duunailee dendrobiumia

ViestiKirjoittaja Gerbera » 21:38, 10.08.2007

Tilasin kerran ja olin ihan tyytyväinen. Siemenet kyllä itää kun noudattaa ohjeita ja tulivat pikaisesti postissa. Mutta oli todella outoa, että sieltä ei tullut mitään tilausvahvistusta... Laitoin aiheesta heille palautetta mutta siihen ei koskaan vastattu, joten voi olla että asiakaspalvelua ei sieltä oikein saa?

Ja ihan periaatteesta täytyy urputtaa, että ko. firman nettisivuilta ei (ainakaan silloin) löytynyt Y-tunnusta, joka täytyy joka firmalla olla nettisivuilla näkyvissä jos myyntiä tapahtuu netin kautta! :?
Gerbera
chillailee citrusten seurassa

ViestiKirjoittaja Kristiina » 21:53, 10.08.2007

Täällä on juttua siementen itävyydestä ja muustakin asiaan liittyvästä!
hiljattain hurahtanut
Kristiina
juttelee juoruille
juttelee juoruille

ViestiKirjoittaja DragonLady77 » 13:42, 21.08.2007

Olen tilannut viherkasvin siemeniä ja suurimman osan sain kasvamaan, mutta onnistuin mysö tappamaan ne :( Ei pitäisi hankkia kasveja, jos on kiire kesä sen opin :D
Itse olen ollut tyytyväinen kyseiseen firmaan, muuta en osaa sanoa :)
DragonLady77
aloittelee aaloella
aloittelee aaloella

ViestiKirjoittaja DragonLady77 » 13:43, 21.08.2007

DragonLady77 kirjoitti:Olen tilannut viherkasvin siemeniä ja suurimman osan sain kasvamaan, mutta onnistuin mysö tappamaan ne :( Ei pitäisi hankkia kasveja, jos on kiire kesä sen opin :D
Itse olen ollut tyytyväinen kyseiseen firmaan, muuta en osaa sanoa :)

Niin ja sieltä tulee myös tarkat ohjeet mukana kuinka kylvetään milloin kylvetään ja myöskin itävyysprosentti on mainittu.
DragonLady77
aloittelee aaloella
aloittelee aaloella

ViestiKirjoittaja Hannanen » 17:43, 07.12.2007

Tilasin jo noin kuukausi sitten siemeniä, mutta mitään ei näy ei kuulu. Kävin nyt katsomassa että miten palautetta voi antaa mutta vähän huteraksi jäi.. Sen sijaan löysin seuraavan maininnan:

"Toimitukset aloitetaan keväällä viikolla 14, ja syksyllä
amaryllisten toimitukset alkavat viikolla 42. Jos asiakas ei ole muuta
pyytänyt, toimitetaan sekä kevät- että syyssipulit erillisenä lähetyksenä."

Tarkoittaako tämä siis, että mitään siemeniä ei lähetetä ennen viikkoa 14 huolimatta siitä milloin olet tilauksesi tehnyt? Kummastelen.
Hannanen

ViestiKirjoittaja laureliini » 23:47, 07.12.2007

Kyllä sieltä on minulle aina siemenet vauhdikkaasti tulleet, paitsi syksyllä sipuleita joutui odottamaan pitkään. Kurjaa siinä firmassa on se, että siemenet pitäisi maksaa 7päivän kuluessa saapumisesta.
laureliini
etsii eväpalmua
etsii eväpalmua

ViestiKirjoittaja ansu75 » 11:51, 08.12.2007

Mulla sellainen kokemus, että tilasin samalla kertaa sekä siemeniä (mimosa ja gardenia) että amarylliksen sipuleita. Tilaus tuli niinkuin oli ilmoitettu "syyssipulien" osalta. Eli vko 42. Pakkauksessa ei sitten ollut siemeniä, mutta amarylliksiä, liljoja ja narsisseja kyllä. Soitin sinne kun ensin selvitin, että tilaamani siemenet olivat muuten samalla tilausnumerolla kuin saapuneet ylimääräiset sipulit, paitsi eka numero oli eri.. Pahoittelivat kovasti ja seuraavana päivänä tuli siemenet uuden (pienemmän) laskun kera ja ylimääräiset sipulit sain pitää :)

Minäkin jossain vaiheessa kyselin sähköpostilla tilauksestani, että onko tullut perille, kun mitään tilausvahvistusta ei tullut. Sain vastauksen kyllä muutamassa päivässä. Silti minusta paras tapa ottaa yhteyttä on soittaminen.
Elämä on!
Ansun rehut
ansu75
funtsii flamingonkukkaa
funtsii flamingonkukkaa

ViestiKirjoittaja Hannanen » 15:34, 08.12.2007

No niin, tulihan se sieltä kun vähän marisi :) Lähetin heille sähköpostia ja vastasivat tunnin sisällä, saan siemeneni tiistaina :D Ihanaa, saan sormet multaan..
Hannanen

Re: Huonekasveja siemenistä

ViestiKirjoittaja Merihiiwio » 16:20, 02.03.2010

Kysäisenpä noista Exotic Gardenin siemenistä, että voiko niitä tilata muulloin kuin viikosta 14 alkaen, koska sivuilla lukee että alkavat toimittaa tilauksia silloin? Vai tarkoittaako tuo viikko 14 kukkasipulien toimittamista? Ei oikein auennut minulle, että tarkoitetaanko siinä myös siemeniä. Eli jos tilaa nyt, niin meneekö tilaus kuitenkin perille, mutta siemenet lähtee vasta viikolla 14? Vai pitäisikö vain malttaa odottaa?
Millaisia kokemuksia yleensäkin kyseisestä paikasta (itääkö siemenet jne.)?

Moderoitu: siirretty täältä: viewtopic.php?f=2&t=994
A flower is an educated weed. -Luther Burbank-

Kasvilistani
Merihiiwio
etsii eväpalmua
etsii eväpalmua

Re: Huonekasveja siemenistä

ViestiKirjoittaja minni » 18:16, 02.03.2010

Merihiiwio kirjoitti:Kysäisenpä noista Exotic Gardenin siemenistä, että voiko niitä tilata muulloin kuin viikosta 14 alkaen, koska sivuilla lukee että alkavat toimittaa tilauksia silloin? Vai tarkoittaako tuo viikko 14 kukkasipulien toimittamista? Ei oikein auennut minulle, että tarkoitetaanko siinä myös siemeniä. Eli jos tilaa nyt, niin meneekö tilaus kuitenkin perille, mutta siemenet lähtee vasta viikolla 14? Vai pitäisikö vain malttaa odottaa?
Millaisia kokemuksia yleensäkin kyseisestä paikasta (itääkö siemenet jne.)?

Siellä luki:
- Sipuleita alamme toimittaa viikolla 14
- siemenissä ei lukenut mitään äkkivilkaisulla.

Sen ainoan kerran, kun olen tilannut tuolta oli tammi-helmikuu eli kun luettelokin on tullut jo aikoja sitten varmaan jo lähettävätkin ja tilata voi milloin vain käsittääkseni.

Huono kokemus mulla, mutta vain kerran tilattu (+ uudet siemenet itämättömien tilalle; näistäkin yhtä huono)
minni
innostuu ihmeköynnöksestä

Re: Siementen tilaus Exotic Gardenilta?

ViestiKirjoittaja Merihiiwio » 16:04, 04.03.2010

^Okei, kiitoksia. En tiedä miten sitten itse luin tuon tekstin kun en huomannut, että siellä luki nimenomaan että sipuleita toimitetaan viikosta 14 alkaen.

Vaikuttaa kyllä tämän triidin perusteella siltä, että ihmisillä on enemmän negatiivista sanottavaa siitä kuin positiivista. Pitänee vilkuilla muitakin siemenpaikkoja..

Kasvilistani
Merihiiwio
etsii eväpalmua
etsii eväpalmua

ViestiKirjoittaja minni » 19:03, 04.03.2010

Merihiiwio kirjoitti:Vaikuttaa kyllä tämän triidin perusteella siltä, että ihmisillä on enemmän negatiivista sanottavaa siitä kuin positiivista. Pitänee vilkuilla muitakin siemenpaikkoja..

Sama trendi on ollut vähän jokaisessa foorumissa. Kysyin silloin, kun reglamoin, miten vanhoja siemenet olivat, kun ei pusseissa ollut parasta ennen päivää; vastaus oli, ettei sitä tarvitse ilmoittaa. Missään muualla en ole tavannut päivämäärätöntä siemenpussia, jopa halpiskauppojen pusseissa on.
Jotkut sanoo, että myyvät Impectan vanhoja siemeniä. Kerran olen sieltäkin tilannut ~10 pussia; kaikki iti ja pusseissa päivämäärät. Lisäksi hinnat + toimituskulut halvemmat.
minni

ViestiKirjoittaja Merihiiwio » 22:29, 14.03.2010

No, laitoin nyt tilauksen kuitenkin EG:lle, katsotaan miten käy.
Tuo Impecta on ilmeisesti ruotsinkielinen, en ainakaan löytänyt muuta kuin ruotsia eikä se oikein taivu omassa päässäni..

Kasvilistani
Merihiiwio
etsii eväpalmua
etsii eväpalmua

ViestiKirjoittaja viherpiiperö » 23:07, 14.03.2010

Jonkun huhun mukaan suurin osa heidän siemenistään olisi jonkun ruotsalaisen firman jämiä, liekö sitten paikkaansapitävä huhu, en tiedä. Tuskin se kuitenkaan itävyyteen vaikuttaa.
Minoon meiltä ja muut on meirän krannista

Blogini: http://aaponchili.blogspot.com/
viherpiiperö
nauttii nuokkupapinkaurasta
nauttii nuokkupapinkaurasta

Seuraava

Paluu Aloittelijat