Kääpiöbanaani

keskustelua kaikista niistä huonekasveista, joille ei ole omaa ryhmää. Esim. kysymykset liittyen tietyn huonekasvin hoitoon.

Valvojat: Jokke, Miinunen, sera1

ViestiKirjoittaja moonflower » 11:31, 06.11.2007

Vai puolimetrisiksi pitäisi sivuversot kasvattaa ennen irrottamista. Uskoisikohan tuota? Mun metrisellä banaanilla on kolme noin viisisenttistä sivuversoa. Pitää kai sitten antaa kasvaa ja katsoa, miltä alkaa näyttää. Ennen kevättä en olis muutenkaan irrottanut, mutta kuvittelin, että pienemmät olis ollut helpompi irrottaa. Onko kenelläkään kokemusta, miten kannattaa toimia?
moonflower
aloittelee aaloella
aloittelee aaloella

ViestiKirjoittaja Saatu84 » 12:08, 06.11.2007

Mun sivuverson koira söi :evil:

Kasvattaako se miten nopeasti uusia versoja?
Saatu84
palvoo posliinikukkia
palvoo posliinikukkia

kysymys etiopianbanaanista

ViestiKirjoittaja jng » 15:10, 26.06.2009

Moi

Eli kuuluuko etiopianbanaanin varren tummua niinkuin mulla on nyt käyny.
vai johtuuko vääränlaiseta hoidosta

kuva banaanista
http://i603.photobucket.com/albums/tt111/apina_04/Kuva288.jpg

Moderoitu: ketjut yhdistetty ja iso kuva muutettu linkiksi
jng
aloittelee aaloella
aloittelee aaloella

Re: kysymys etiopianbanaanista

ViestiKirjoittaja snore » 15:38, 26.06.2009

Ei ainakaan mun etiopianbanaani ole noin tehnyt, vaikka kokoa taitaa olla yhtä paljoin kuin omallasi. Ovatko nuo tummat kohdat pehmeitä? Jos ovat niin silloin luulen, että kasvi on ruvennut mädäntymään. Kasteltu siis liikaa. Millaista hoitoa saa?
snore
nauttii nuokkupapinkaurasta

ViestiKirjoittaja jng » 16:26, 26.06.2009

Kokeilin noita tummia kohtia ei ainakaan vielä tunnu semmosilta pehmeiltä mutta saa nähdä.

Kasvia olen suihkutellut joka päivä ja pitänyt mullan tasasen kosteana , vai pitäisiköhän mullan
kuivahtaa kastelujen välillä
jng
aloittelee aaloella
aloittelee aaloella

ViestiKirjoittaja snore » 18:35, 26.06.2009

Mulla on joskus kuivahtanut oikein kunnolla [:I] :mrgreen: Mutta varmasti ois hyvä jos antaa mulla kuivahtaa edes hieman :P
snore

Kääpiöbanskusta.

ViestiKirjoittaja Henkka » 14:42, 06.12.2009

Moikka!
Mulla on kääpiöbanaani ollu jo jonkin aikaa ja hyvin on viihtynynt. Kolme uutta lehtee jo tehnyt, mutta nyt uusimpaan lehten on tullut reunoihin ruskeitä kuihtuneita läiskiä. Neljäs uusi lehti on jo "rullana" tulossa. Mistä noi läiskät ois voinu tulla? Bansku on akvaarion vieressä hajavalossa. Sumuttelen aina ku käyn huoneessa. Lannoitus tikkuja oon vaan muutaman laittanut nyt talvella. Kastelen aika runsaasti. Banaani on kasvanuut tosi paljon siitä kun ostin, mutta nyt tuli nuo läiskät ja huolestuin. Ei kai se ala lakastumaan? Onko tuo sopiva paikka sille? Siirrän sen jättiruukkuun keväällä. Millanen multaseos tolle siihen isoon ruukkuun? Kesäksi ajattelin viedä sitten lämpimällä ulos. Siirrän sen sitten olohuoneeseen kunhan tulee vielä lehtiä ja pituutta. Se on nyt noin puoltoistametriä korkee. Onko nuo läiskät siis huono juttu? Vanhoissa lehdissä ei ole mitään eikä 2 muussa uudessa lehdessä. Kiitos avusta etukäteen.

Moderoitu: ketjut yhdistetty, koska aihe oli jo olemassa. Muistakaa käyttää hakua ja jatkaa vanhoja olemassa olevia ketjuja kun mahdollista
Henkka
bongailee begonioita
bongailee begonioita

Re: Kääpiöbanskusta.

ViestiKirjoittaja Marsa89 » 17:52, 06.12.2009

Kuinka usein olet sille noita lannoitustikkuja laittanut? Ensinnäkin, luulen että johtuu liikalannoituksesta. Lannoitustikut kestävät aina 2kk, ja muutenkin nyt kuuluisi kasveilla alkaa talvilepo, eli ei lannoitusta enää.
Marsa89
lannoittaa laikkuvehkaa
lannoittaa laikkuvehkaa

Re: Kääpiöbanskusta.

ViestiKirjoittaja Henkka » 19:01, 06.12.2009

Silloin kun ostin laitoin ruukkuun kaks tikkua. En sen koommin oo mitään laittanut. Enkä laita, kun on just tuo talvi lepo. Johtuukohan se siis siitä?
Henkka
bongailee begonioita
bongailee begonioita

Re: Kääpiöbanaani

ViestiKirjoittaja Donkii » 21:27, 08.02.2010

Minä menin kanssa Prismasta ostamaan itselleni tuon kääpiöbanaanin (tarkempaa lajimääritystä en ole vielä ryhtynyt tekemään). Se oli tosi nätti kun toin sen tänne, mutta viikossa siihen alkoi jo tulla ruskeita pilkkuja ja se näyttää tosi kurjalta jo. Rullalla oleva uusikin lehti on reunaltaan ruskea. Surkeata. Toivon, että se kevään tullessa piristyisi ja kasvattaisi pian uusia lehtiä vanhojen lakastuneiden tilalle.
There's no way to happines, happines is the way.
Kasvilistani
Donkii
aloittelee aaloella
aloittelee aaloella

Re: Kääpiöbanaani

ViestiKirjoittaja Weirdo » 00:47, 09.02.2010

Joskus lehtiin tulee tuollaisia tummia laikkuja kylmävaurioina. Olisiko banaanisi siis saanut kylmää ja närkästynyt siitä? Jos niin, niin kyllä se siitä toipuu, ellei kokonaan ole ruskea.
Weirdo
etsii eväpalmua
etsii eväpalmua

Edellinen

Paluu Huonekasvit